Monday, November 21, 2011

:: SURAT DARI IBLIS ::


Aku melihatmu kemarin, saat engkau memulai aktiviti harianmu. 
Kau bangun tanpa sujud mengerjakan subuhmu 
Bahkan kemudian, kau juga tidak mengucapkan "Bismillah" sebelum memulai santapanmu, juga tidak sempat mengerjakan shalat Isha sebelum berangkat ketempat tidurmu .

Kau benar2 orang yang bersyukur, Aku menyukainya 
Aku tak dapat mengungkapkan betapa senangnya aku melihatmu tidak merubah cara hidupmu. 


Hai Bodoh, Kamu millikku. 
Ingat, kau dan aku sudah bertahun-tahun bersama, dan aku masih belum bisa benar2 mencintaimu . 
Malah aku masih membencimu, karena aku benci Allah. 
Aku hanya menggunakanmu untuk membalas dendamku kepada Allah. 
Dia sudah mencampakkan aku dari surga, dan aku akan tetap memanfaatkanmu sepanjang masa untuk membalaskannya 
Kau lihat, ALLAH MENYAYANGIMU dan dia masih memiliki rencana-rencana untukmu dihari depan. 
Tapi kau sudah menyerahkan hidupmu padaku, 
dan aku akan membuat kehidupanmu seperti neraka. 
Sehingga kita bisa bersama dua kali dan ini akan menyakiti hati ALLAH 


Aku benar-benar berterimakasih padamu, karena aku sudah menunjukkan kepada NYA siapa yang menjadi pengatur dalam hidupmu dalam masa2 yang kita jalani 
Kita nonton film 'porno' bersama, memaki orang, mencuri, berbohong, munafik, makan sekenyang-kenyangya, bergosip, manghakimi orang, menghujam orang dari belakang, tidak hormat pada orang tua, tidak menghargai Masjid, berperilaku buruk. 
TENTUNYA kau tak ingin meninggalkan ini begitu saja. 


Ayuhlah, Hai Bodoh, kita terbakar bersama, selamanya. 
Aku masih memiliki rencana2 hangat untuk kita. 
Ini hanya merupakan surat penghargaanku untuk mu. 
Aku ingin mengucapkan 'TERIMA KASIH' kerana sudah mengizinkanku memanfaatkan hampir semua masa hidupmu. 
Kamu memang sangat mudah dibodohi, aku menertawakanmu. 
Saat kau tergoda berbuat dosa kamu menghadiahkan tawa. 
Dosa sudah mulai mewarnai hidupmu. 


Kamu sudah 20 tahun lebih tua, dan sekarang aku perlu darah muda. 
Jadi, pergi dan lanjutkanlah mengajarkan orang-orang muda bagaimana berbuat dosa. 
Yang perlu kau lakukan adalah merokok, mabuk-mabukan, berbohong, berjudi, bergosip, dan hiduplah seego-ego mungkin. 
Lakukan semua ini didepan anak-anak dan mereka akan menirunya. 
Begitulah anak-anak . 


Baiklah, aku persilakan kau bergerak sekarang. 
Aku akan kembali beberapa detik lagi untuk menggoda mu lagi. 
Jika kau cukup cerdas, kau akan lari sembunyi, dan bertaubat atas dosa-dosamu. 
Dan hidup untuk Allah dengan sisa umurmu yang tinggal sedikit. 
Memperingati orang bukan tabiatku, tapi diusiamu sekarang dan tetap melakukan dosa, sepertinya memang agak aneh. 


Jangan salah sangka, aku masih tetap membencimu. 
Hanya saja kau harus menjadi orang tolol yang lebih baik dimata ALLAH. 


Catatan iblis : Jika kau benar2 menyayangiku , kau tak akan memberi surat ini dengan siapapun.
handset rosak. kete calar. duit melayang. semakin pokai. xstudy aper lgi untuk test besok. article xbace lagi. hati yang sakit. kekasih yang sibuk. selalu ditinggalkan. nasib yang malang. selalu ditindas. keje part time yang penat. hutang berlambak. assignment yang xsiap2. janji nak call xcall2 pun. keje bertangguh. senang MATI jela!
BODOH! dah dasar gedik 2 memang gedix ar sampai tua. xberubah pun kan. ko xsedar ea yang ko layan 2 saper?! xpuas ngan aper yang ader skrang. xcukup satu?? ko ingat ko dah bagus sangat , bangga larh ramai laki nak kat ko even ko xlawo pun kan. semua ko nak sapu ar. nak tunjuk kat semua orang yang ko nie kegilaan ramai?? bekas pun ko still nak ar. dah ader depan mata nak yang lain. xpayah nak menggedik sangat ar, xpayah nak tunjuk sweet sangat ar, xpayah nak tunjuk ko baik sangat ar. aku tahu ko macam mana. pura-pura jerk banyak. semua nak tunjuk ko sorang jerk ader semua 2 ar. aku xmintak lebih. tolong hargai hak aku, jgn lebih2 boleh??


*maaf bahasa yang kurang sopan sebab aku betul2 xtahan

Sunday, November 20, 2011

perit nyer rasa hati mlm nie. aku terpandangkan sesuatu yang buat aku rasa menyampah ngn diri sendiri. kenapa aku masih lagi mampu bertahan untuk hubungan yang tanpa kepastian. kadang-kadang aku selalu terfikir betul ker keputusan aku nie. mampu ker aku untuk tidak mengulangi kesilapan yang sama.

pada masa yang sama mungkin juga sebab aku sendiri yang kuat cemburu mungkin. ahh,aku xpercaya. lumrah lah seorang perempuan untuk merasa cemburu bukan. aku sama juga seperti wanita lain. senang cemburu,mudah curiga, sentiasa was-was, perlukan perhatian, ingin dimanja, teguran yang berpadanan. kemana lagi perlu wanita berbakti kalau bukan untuk lelaki yang akan bergelar suami nanti. itu lah syurganya.

tapi tempoh waktu yang agak lama untuk aku menantikan gelaran sebagai seorang isteri terlalu jauh masa nya. yea. sekarang lebih elok aku berbakti untuk keluargaku. bukan ini yang aku nak cerita. masalahnya perasaan aku permulaanya. kenapa aku dilayan sebegini rupa. umpama tidak wujud di mata semua. umpama tiada makna di mata semua. umpama tiada nya aku dikalangan mereka.

aku mungkin tabah orang nya. slagi ada waktu mungkin aku boleh sabar. selagi ada ruang yang kosong mungkin aku boleh tolak ketepi. abaikan umpama tiada apa yang telah berlaku. tapi sedarlah kamu ini semua hanya mungkin. jangan sampai kamu yang menyesal sendiri. di saat itu mungkin tidak tertahannya kesabaranku maka kosonglah hidup kamu. mungkin itu yang terbaikkan. yea, aku perlu redha untuk semua yang kamu lakukan begitu sahaja kah? kali ini nantikan sahaja.

**mungkin aku jerk kot pham aper yang aku tulis. berapa lama untuk aku berkelakuan begini aku xpasti.

Wednesday, November 16, 2011

:: jodoh ::


tiada mood berblog . tiada yang istimewa dalam kehidupan aku . just nak share something . mcm facebook larh plak . ah lantak blog aku . smileeee...  (^_^)