Friday, April 8, 2011

:: review ::

okeay..aku ader 2 post kat cnie...nie berkaitan ngan dunia artis,bukan nak bergosip tapi kenyataan beb!ehehe
2 bender nie la yang wat aku OMG!adakah aku lambat dapat info or aku jnis xambil tahu..maner2 jela kan..dah2 jangan buang masa..jom kita pergi!!=p


MARSHANDA

dri dulu smpai skrang tetap comeay

aku xtau sama ada dia nie femes ker x bagi orang lain..tapi bagi aku aku suker die!!sejak dari die kecik2 lagi..aku ingat lagi time die kecik die berlakon citer 'bidadari' pasal dak yang teraniaya bersama bidadarinya..sampai 4 season kot..start dari citer 2 aku sangat2 minat die,sentiasa mengambil tahu perkembangan die sampai die besar berlakon plak citer cintan cintun...citer remaja yang die pernah berlakon masa remaja lak 'kisah kasih di sekolah' yang paling femes n best!

skrang aku xtau coz dah bz ngan kehidupan u so xtgok tv snagat..nie pun sbb ader internet rajin2 la bukak blog  n paper online..chewah..hee actually kat umah aku kat jb dapat siaran indon,so dulu maner ader astro2 nie..slalu la tgok citer indon..macam2 citer!dari citer dak kecik2 sampai orang tua, dari citer berpedoman sampai ngarut2....syok wey.tapi lpas mak aku bli astro trus channel indon dilupakan!yela..sampai brebut remote kot nak tgok tv..hahah sbb mak kan..kene la mengalah..hee

udah2..lari topik lak dah nie...aku nak bagitau...marshanda dah kahwin!! cam xcayer lak,yela diekan sama umur ngan aku..cpat giler..padahal aku yang sentiasa berangan nak kawin awal die lak yang kawin dulu!hehe  okeay aku paham,dah sampai jodoh nak wat macam mana kan...dulu kecoh die couple ngan baim wong, tapi 2la baim wong xpandai nak hargai marshanda..aku tau ko curang kan!eh emo lak...relak2...so di sini aku akan sajikan ngan beberapa bungkus nasi lemak..bukan2! picture la yang aku amik dari merata2..xingat dah wey banyak na bukak tab..haha




time nikah


pre -wedding pic

ulasan : skrang nie die dah bertudung dah..or orang indon kata berjilbab kan..aku lagi lagi suka sangat sangat..heee alhamdulillah die dah dapat hidayah..kata nya die mula pakai jilbab setelah mengalami mimpi kiamat sela lima hari berturut2..so sbb takut sangat so die mula insaf dan kembali ke pangkal jalan..huhu aku bukan reka tau nie betul2,dari informasi yang boleh dipercayai..cuma apa yang aku xberkenan 2 die wat sanggul!tinggi yu....kalau cam gitu aku kurangkan satu meter tahap suka aku..huhu niela tanda2 umat penghujung zaman..

p/s ; marshanda,ko xyah la nyusahkan diri ko min belit sampai nak berlawan tinggi ngan menara klcc,just pakai simple2 cam aku..pakai tudung bawal jerk..nak snang lagi tudung ekspres or syria..ahaksss lagi satu,aku xknal pun saper laki die nie..hahahah


NUR KASIH


citer nie paling femes kot!!eh ko,teruja sangat apesal....eleh bior la blog aku..hahaha dari kanak-kanak sampai orang tua mesti pernah tengok citer nie kan..tipulah korang kalu xtgok (mlainkan yang memang xtgok..hee)..dulu citer nie ditayangkan kat tv3 setiap hari jumaat jam 9mlm..first time aku tgok citer nie ngan theme song die yang memukau memang wat bulu roma aku naik..serius xtipu beb!

time episod awal2 awal nie banyak citer pasal zaman kanak-kanak adam dan aidil..pandai tul dak2 kecik nie berlakon...lagi2 peranan adam yang kuang ajar ngan ayah die memang menjadi..sampai la episod last memang dinantikan2 seluruh penduduk malaysia kot..hee aku ingat lagi dari aku slalu tgok kat bilik tv kat blok aku nie aku jerk yang slalu tgok..lastly smpai episod akhir..pnuh kot blik tv!ambik ko!betapa hebat penagan cerita nur kasih nie....

okeay malas nak citer panjang...buat pengetahuan semua drama nur kasih akan buat filem!bukan akan memang dah buat pun...tunggu ditayangkan jerk..so kat bawah nie aku ader masukkan video preview filem nur kasih the movie..kalau korang tengok mesti xsabar nak tgu citer die kuar..aku jamin ah!!hehe

poster dri cik google

video
credit ti cik fb

ulasan : lepas aku tgok video nie..aku jadi nak tgok balik drama die yang lepas2...dulu aku memang ader download citer nie biler cek2 balik rupenyer dah delete!WTH..ok salah aku knon xnk ksi laptop brat..alhamdulillah...agak nyer tuhan mendengar kesedihan hati aku then TV3 akan tayangkan balik!!so saksikanlah~~~~...jangan lepaskan peluang nie...ahakss

mulai minggu depan,,
isnin sampai khamis,
,jam 5petang ,,
di tv3

p/s: tgok tau!pnat aku aku promosi..memang xrugi.okeay aku tau bukan aku dapat komisen pun tlong promote =( tapi bender baik apa salahnya kongsi xya..hehe lagi okeay dari duk tgok filem hantu yang ntah apa (yela sbb aku panakut)..=p


No comments:

Post a Comment