Sunday, March 27, 2011

:: kiamat ::

hari nie aku xder aper nak cerita..
just baru tadi aku aku baca kosmo online..
terdapat beberapa berita menarik yang membuatkan aku ingin berkongsi dengan org ramai..
sama-samalah kita hayati dan renung-renugkan k..
tabahkanlah hati dan kuatkanlah iman anda..
huhu..berdebar jerk kan....




L...


O...


A...


D...


I...


N...


G...









....menakutkan bukan...

seorang bayi perempuan berasal dari indonesia lahir tanpa tempurung kepala..sepasang suami isteri di mana si isteri berumur 17 tahun tidak menyangka akn melahirkan bayi yang serba kekurangan itu kerana sewaktu hamil dia sering mengamalkan minum susu dan makan jamu untuk menjaga kesihatannya..buat masa sekarang pihak hospital tidak menjalankan sebarang pembedahan..

ulasan : kali pertama aku tengok gambar nie aku sangat terkejut..hampir2 mengeluarkan air mata kesayuan,xsangka bayi yang tidak berdosa nie menjadi mangsa..aku xleh nak salahkan takdir mungkin ada hikmah yang kita sendiri tak tahu..lihatlah,walaupun si ibu cukup menjaga kandungannya tapi keadaan bayi terbabit begitu memilukan..kita xtahu perancangan ALLAH s.w.t..




anak biri-biri seperti anak anjing

kejadian ini berlaku di china dengan kelahiran anak anjing oleh induk biri-biri..menurut petani tersebut, badan anak anjing itu dipenuhi bulu seperti seekor biri-biri tetapi mulut, hidung, mata, tapak kaki, dan ekornya menyerupai anjing, malah mamalia itu juga gemar bermain bersama anjing-anjing lain..

ulasan : bagi aku,dalam dunia nie tiada apa yang mustahil..lagi-lagi dunia semakin menghampiri kiamat..semakin banyak kejadian makhluk yang pelik muncul di dunia..dulu anjing menyerupai manusia,sekarang kambing biri-biri menyerupai anjing plak..hurmmmm....




munginkah akan ada gempa bumi di Malaysia??

pakar geologi menyatakan bahawa kemungkinan malaysia akan turut mengalami gempa bumi kerana titik gempa biasanya akan mengalami pergerakan sebanyak satu sentimeter setahun jika gempa bumi kerap berlaku di sesebuah kawasan...perkara ini terbukti apabila negara kita kerap merasai gegaran gempa bumi di negara-negara yang berdekatan dengan lingkaran api pasifik terbabit..

ulasan : lecturer aku sendiri selalu cerita yang dekat negara pahang turut mengalami gegaran kecil dan merasai gegaran dari negara jiran..walaupun skala ritcher xbesar namun itu sudah cukup menakutkan rakyat malaysia yang tidak pernah mengalami gempa bumi..


ya ALLAH...jauhkanlah malaysia dari mengalami nasib yang sama seperti kebanyakan negara yang bergolak dan kerap berlaku bencana ini..jadikanlah malaysia sebuah tempat yang aman untuk kami duduki..sesungguhnya aku amat takut kalau benda-benda itu berlaku di malaysia..kat mana lagi aku nak berteduh???


tapi aku harus ingat,suatu hari nanti dunia ini akan musnah dan kita xmampu nak lari kemana-mana lagi..wallahualam....

No comments:

Post a Comment