Sunday, February 27, 2011

::kalau ko tengok aku::

kalau ko tgok aku.....

secara zahirnya ko akan nmpak aku nie pemalu...ayu..
jalan yang penuh tertib..jalan juga xpandang orang lin..pandangan sentiasa di bawah..
kalu orang lin xtegur aku dulu aku pasti xkan perasan..
harap jerk mata besar tp xalert dengan keadaan sekeliling..

kalau ko bercakap dengan aku..

permulaan nya layanan aku suam-suam kuku..
lagi2 kalau baru kali pertama bertemu memang aku akan diam membisu..
cakap macam nak xnak..acuh dan xacuh..mesti ko akan aku kata aku sombong lah..
for sure aku xkan bercakap dulu melainkan ko yang perlu tegur aku dulu..ego kan..

tapi kenyataan nyer...

aku xmacam 2..aku xkn seperti ko jumper buat pertama kali..
aku juga xkan seperti yang engkau kenal pada awal perkenalan dulu..

aku suka cakap lepas..mmg xpandai jaga hati member..
aku mungkin terlalu jujur sehingga selalu mengguris hati sesiapa sahaja..
aku xpandai kalis kalau ko atau aku buat salah..sebab nanti aku akan serba salah..
aku sedar aku nie bukan pandai sehingga aku boleh dapat dekan..xpernah dlm hidup aku..
aku bukan pembersih seperti yang ko lihat ke mana sahaja aku berjalan aku cuba menjaga penampillan..
aku tau aku terlampau gedik pada satu2 masa..mungkin juga selalu...
aku tidak ayu dan lembut seperti yang ko lihat secara zahirnya..

aku cuma berharap..
terima lah aku apa ada nyer..
seganas-ganas aku masih ada kasihan..
selantang-lantang aku masih ada perasaan..
sehina-hina diri aku nie masih ada jiwa  yg senantiasa memerlukan tunjuk ajar..

apa-apa pun MAAFKAN HAMBAMU INI kerana terlalu daif dalam menongkah arus kehidupan sebagai MANUSIA..

aku masih mencari siapa aku

No comments:

Post a Comment